Norsk English
Hjelp Vikingr.news med å øke vikingturismen

(Du må akseptere Markedsførings-cookies for å se prosjektvideoen)

Hjelp Vikingr.news med å øke vikingturismen

Help Vikingr.news increase Viking tourism

90-100 vikingfestivaler og -markeder i Skandinavia skal markedsføres 2-språkelig til flest mulig vikinginteresserte mennesker.

Et prosjekt av SALES AGENT ESPEN ODDHAUG, publisert 05.12.2016 00.00. SALES AGENT ESPEN ODDHAUG sin nettside. Prosjektet tilhører kategorien Skaperglede (Kultur, idrett og rekreasjon).
Innsamlet kr 6 810
34 %
Målbeløp kr 20 000
Speedometer Fleksibelt målbeløp
Givere 3
Dager igjen

Prosjektet ble avsluttet 31.12.2016.


Vikingr.news er et nisjenettsted for vikingverdenen – et samlende organ med målsetning om å øke bruken av vikingattraksjoner, kulturminner og vikingarrangementer. På under 10 måneder har vi fått et solid nettverk på Facebook, og skapt både reiselyst og reisevirksomhet. På toppen av dette har vi vekket entusiasme for å bygge Tuneskipet i Fredrikstad. Svaret på sistnevnte får vi den 5. januar 2017!


Skandinavia har ikke mindre enn 90-100 faste, årlige vikingfestivaler og -markeder. Flere av dem har så lave markedsbudsjetter at informasjon sjelden når utenfor lokalpressen og arrangørens egne Facebook-sider. Resutatet er at utlendinger og tilreisende ofte har liten eller ingen kjennskap til arrangementene.

Prosjektmålet er å gi vikinginteresserte mennesker en mobilvennlig, 2-språkelig festivaloversikt med over 90-100 vikingfestivaler og -markeder i Skandinavia!

Arrangørene får mer enn bare et kalendarium:

  1. Vikingr.news utformer en 2-språkelig presentasjon av hvert arrangement. (Basert på ferdige tekster, bilder og video fra arrangørens nettsider eller annet tilsendt materiell.)

  2. Presentasjonen merkes med hashtagen #VikingFestivals når den publiseres og deles på http://vikingr.news, https://twitter.com/VikingrNews og https://www.facebook.com/VikingrNews/. Vikingr.news skal benytte hashtagen konsekvent i alle relevante poster. For å nå enda bredere ut, oppfordrer vi arrangører til å benytte samme hashtag.

  3. Arrangementene oppføres på oversikten, All Viking Festivals and Markets 2017. Nettsiden innholder en kort 2-språkelig beskrivelse av hvert enkelt arrangement, lenker til mer utdypende presentasjoner på vikingr.news (jmf pkt 1), lenker til arrangørens egne digitale flater samt GoogleMaps for enkelt å besøke arrangementene. Nedslagssiden merkes med #VikingFestivals (jmf pkt 2).

  4. Festivaloversikten deles på https://www.facebook.com/VikingrNews/ og markedsføres mot en stor internasjonal målgruppe, bestående av voksne, vikinginteresserte mennesker med en konkret og varig interesse for vikinger og vikingtiden.

    Målrettet publikum:
    Kjønn: M + F
    Alder: 24 - 64,
    Steder: Norge, Sverige, Danmark, England, Tyskland, USA.
    Interesser, hobbyer, fritidsaktviteter, emner:
    Turisme, Arkeologi, Historie, Kultur, Norge, Sverige, Danmark, Viking Age, Vikings.


    Detaljer fra Google Analytics

Hjelp oss med å gi Festivaloversikten en flying start med 92.000 - 240.000 betalte visninger!

Fjorårets festivaloversikt hadde ikke noe budsjett, men ble likevel en suksess med hele 18.849 organiske sidevisninger! I år håper vi derimot på litt støtte fra gode hjelpere, arrangører, kulturminneiere, reiselivsbedrifter og destinasjonsselskaper, slik at oversikten kan nå veldig mange flere lesere.


Markedsfør deg med logoprofilering på festivaloversikten fra januar til desember 2017!

Med logoprofilering viser du at støtter arrangementene, øker synligheten av festivaloversikten og blir godt synlig i et helt år! Logoen får link til ønsket nedslagsside.

Bli med, velg belønningen 'Logoprofilering' og send din logo til espen.oddhaug@gmail.com.

Din logo plasseres i bunnen av festivaloversikten i format 200×90 pixels.


Markedsfør bedriften med årsavtale på bannerannonsering!

Med en årsavtale på annonsering viser du at støtter vikingr.news samtidig som du øker synligheten av festivaloversikten. Du kan forvente deg høyest klikk-konvertering dersom du er arrangør av vikingfestivaler eller -markeder, driver nettbutikk med vikingprodukter, er kulturminneier, vikingmuseum, viten- og opplevelsessenter, reiselivsbedrift eller destinasjonsselskap.

Bli med, velg ønsket plassering og send din annonse til espen.oddhaug@gmail.com.

'Årsavtale Header' for annonseplass over hovedinnholdet. Format 728×90 pixels.

'Årsavtale Sidebar' for annonseplass til høyre for hovedinnholdet. Format 300×250 px.

'Årsavtale Bottom' for annonseplass under alle artikler. Format 728×90 px.

Annonsen(e) blir godt synlig på alle våre artikler:


La oss markedsføre ditt Facebook-innlegg i vårt nettverk! 

Har du eget relevant innhold du ønsker å nå bredt ut med via Facebook? Velg belønningen 'Promotering' og send underlagsmateriellet til espen.oddhaug@gmail.com.

Eksempel på engasjement etter nyhetsartikkel om Sagastad og Myklebustskipet. Artikkelen ble utformet av vikingr.news og fremmet for kr. 800,- på vår Facebook side. Nedslagssiden fikk hele 12.380 sidevisninger!

Jeg håper vi sammen kan bidra til å bane vei for vikingturisme i "Vikingenes hjemland".

Tusen takk for alle bidrag!

Med vennlig hilsen
Espen Oddhaug
Vikingentusiast og redaktør i vikingr.news

Loading Laster inn...

Takk til bidragsyterne:

2 anonyme

Du må være innlogget for å legge til kommentarer.

tid

Navn

Kommentar

Rapporter 3

Flott initiativ!

Bidra.no - Flott initiativ!

Klart jeg støtter markedsføringen av 90-100 flotte vikingfestivaler og -markeder!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 500 igjen kr 200
Estimert leveranse 31.01.2017

Påmelding for arrangører

Bidra.no - Påmelding for arrangører

Dette vil vi være med på! Her er vårt bidrag til å markedsføre festivaloversikten!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 150 igjen kr 1 000
Estimert leveranse 31.01.2017

Promotering

Bidra.no - Promotering

Vi har relevant innhold som vi gjerne vil promotere på vikingr.news!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 5 igjen kr 2 000
Estimert leveranse 31.01.2017

Logoprofilering

Bidra.no - Logoprofilering

Klart jeg vil profilere bedriften på årets festivaloversikt i et helt år, og samtidig støtte markedsføringen av så mange flotte arrangementer!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 15 igjen kr 2 490
Estimert leveranse 31.01.2017

Årsavtale Bottom, 728x90 px.

Bidra.no - Årsavtale Bottom, 728x90 px.

Klart jeg vil ha en årsavtale på annonsering når det i tillegg øker synligheten av festivaloversikten!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 10 igjen kr 7 900
Estimert leveranse 01.01.2017

Årsavtale Sidebar, 300×250 px.

Bidra.no - Årsavtale Sidebar, 300×250 px.

Klart jeg vil ha en årsavtale på annonsering når det i tillegg øker synligheten av festivaloversikten!

1 person har bidratt Begrenset antall: 9 igjen kr 8 900
Estimert leveranse 01.01.2017

Årsavtale Header, 728×90 pix.

Bidra.no - Årsavtale Header, 728×90 pix.

Klart jeg vil ha en årsavtale på annonsering når det i tillegg øker synligheten av festivaloversikten!

Bli den første som velger denne belønningen Begrenset antall: 9 igjen kr 9 900
Estimert leveranse 01.01.2017

Nøkkelord